Er dient minder gezopen te worden!

Partyscene Redactie | 6 december 2006
headlines

De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik begint vandaag de zoveelste campagne tegen alcoholgebruik onder jongeren. Flyers en radiospotjes moeten jongeren en hun ouders er nogmaals op wijzen op de risico's van drinken op jonge leeftijd.

Dit gebeurt met de nu al omstreden slogan 'Alcohol onder de 16, nog even niet'. De slogan van de campagne bestaat reeds een aantal maanden. Sinds april is 'Alcohol onder de 16, nog even niet' te zien onder televisiereclame voor zwakalcoholhoudende dranken. Ook lanceerde STIVA toen de website Alcoholonderde16nogevenniet.nl.

Dat dit wel nodig is met al die ‘bierboys en breezerbabes’ blijkt wel uit onderzoek. Nederlandse jongeren drinken namelijk het meest van Europa. Zembla volgde het uitgaansleven van jongens en meisjes in het Overijsselse Dalfsen. Het blijkt dat de ouders het bovenmatige drinken van hun kinderen vaak goedkeuren en zelfs ondersteunen. Dit terwijl er steeds meer bekend wordt over de enorme schade van alcohol op jonge hersenen.

Check hier de documentaire.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws