Faithless uitverkoop?

Partyscene Redactie | 24 augustus 2010
headlines

Faitless heeft de kritieken dat ze sell-outs zijn, die onlangs de ronde deden, ontkent.

Faithless kreeg vorige week een lading kritiek over zich heen van fans, die de groep verweten zichzelf in de uitverkoop gedaan te hebben. Aanleiding was de video van de nieuwe single Feelin’ Good, van het nieuwe album The Dance. De clip is namelijk tegelijk ook een extended promo van het automerk Fiat. Dat leidde dus tot heftige reacties van Faithless fans. Maar de groep heeft de clip en de samenwerking met Fiat nu sterk verdedigd.

maxi jazz

Sister Bliss en Maxi Jazz vinden de deal heel normaal en hebben zich er over uitgesproken. “Het is een andere wereld nu, in termen van het verkopen van muziek,” laat Maxi Jazz aan het Britse tijdschrift NME weten. “Dus als je wilt dat je muziek veel mensen bereikt dan moet je nieuwe wegen proberen te bewandelen, zoals Prince gedaan heeft, Radiohead ook en zoals wij dat nu ook proberen te doen.” Sister Bliss sluit zich er bij aan en laat weten dat er heel wat artistieke gesprekken plaatsgevonden hebben, voordat het project vorm kreeg. “Ik geloof dat wij een bepaalde mate van artistieke integriteit hebben en we wilden niets doen dat goedkoop of erg voor de hand liggen was,” zegt ze. Check hieronder de betreffende videoclip.    

 

  

Check ook www.faithless.co.uk.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws