Glen’s Gamereview

Partyscene Redactie | 23 december 2005

Game

007: From Russia With Love

Soort spel: action adventure
Platform: PS2, Xbox, GameCube

Eindelijk is het zover! We kunnen als gamers in de huid kruipen van een legendarische James Bond: Sean Connery en zo de legendarische film From Russia With Love naspelen. We begeven ons dus terug in de tijd naar 1963 en spelen tal van bekende scenes naast allerlei bekende personages. Om het toch nog een beetje spannend te houden, zijn er ook nog wat nieuwe scenes en personages toegevoegd. De missies die Sean moet volbrengen zijn gevarieerd en stappen af van het principe van  race-level, schietlevel of vechtlevel. De missies zijn nu een kruisbestuiving van al deze speltypes en dat zorgt voor flink wat extra spanning. Wel jammer dat de game nogal lineair is en de multiplayer opties wat tekort schieten.

Eindoordeel: 7+

Call Of Duty 2: Big Red One

Soort spel: first person shooter
Platform: PS2, Xbox, GameCube

Oorloggames doen het over het algemeen erg goed. Het is dan niet voor niets dat al weer de vierde Call of Duty game verschijnt. Deze game is een ode aan de Eerste infanteristen divisie, beter bekend als The Fighting Fist, die in de Tweede Wereldoorlog als eersten onder andere Engeland en Normandië bereikten. Het belangrijkste onderdeel van het spel bestaat uit de singleplayer campaign waarin je met je team tal van spannende opdrachten moet vervullen. Je teamgenoeten komen handig van pas en nemen je allerhande taken uit handen zoals het openen van deuren en dekking geven. Naast de team missies zul je ook tanks besturen en vliegtuigen neerhalen met luchtdoelgeschut. Spijtig genoeg speel je de game vrij snel uit.

Eindoordeel: 8

gameResident Evil 4

Soort spel: survival horror
Platform: PS2, Gamecube

In januari van dit jaar verscheen deel vier van deze horrorgame al op de GameCube en nu wordt het geweldige spel dan ook eindelijk uitgebracht voor de Playstation 2. Ben je een beetje liefhebber van dit genre, dan kun je Resident Evil 4 eigenlijk gewoon blind aanschaffen. De graphics zijn simpelweg verbluffend. De gameplay is gewoon superieur. De spanning is onovertroffen zenuwslopend. De vrij te spelen extraatjes zijn super cool. Wat dacht je bijvoorbeeld van de Seperate ways levels? Nu kun je eindelijk te weten komen wat er zich allemaal afspeelde tijdens het raadselachtige einde van de GameCube versie. Hoe dan ook, liefhebbers van de Resident Evil serie en survival Horror in het algemeen: kopen deze geweldige game!

Eindoordeel: 9,5game

Battlefield II: Modern Combat

Soort spel: first person shooter
Platform: PS2, Xbox, PSP

Nog een oorlogsgame deze keer, alleen speelt deze zich af ten tijde van recentere tijdsperken. Het thema doet denken aan een Tom Clancy verhaal inclusief legers van landen als Rusland, China, Amerika en de UN. Zo wisselt de speler van Modern Combat tussen China- en Amerikalevels. Zo zie je dus steeds een andere kant van het conflict, hetgeen voor de nodige diepgang in het spel zorgt. Wat als een minpuntje kan worden ervaren is het feit dat de singleplayer missies erg lijken op een eenpersoons multiplayer opdracht. Er gebeurt soms simpelweg te veel om in eentje te kunnen bolwerken. De hotswap-optie, om te kunnen wisselen tussen verschillende soldaten en disciplines, is daarentegen weer wel erg leuk en origineel.

Eindoordeel: 8