Workshop marketing & Promotie

Partyscene Redactie | 1 januari 2005
headlines

Dat er verschillende manieren zijn om een bepaalde doelgroep te bereiken weet je ook. Maar wat werkt wel en wat niet? Wat als je geen budget hebt? Hoe belangrijk is een netwerk? Op deze en andere vragen krijg je vrijdag 29 april antwoord in de workshop Marketing & Promotie.

De workshop Marketing & Promotie is een vervolg op de eerste succesvolle editie in februari. Deze keer is het gespreksonderwerp Marketing & Promotie. Niet alleen interessant voor bandleden, maar voor iedereen die meer wil weten over marketing & promotie. Want... er zit weer een deskundig panel voor je klaar met leuke anekdotes en waar je al je vragen op kunt afvuren!

Menno Timmerman Na vorig jaar gedwongen afscheid te hebben moeten nemen als A&R (Artist & Repertoire) manager van zijn artiesten bij Warner Music (o.a. Ilse DeLange, Krezip, Relax) werkt Menno momenteel als zelfstandig A&R manager met als opdrachtgevers o.a alle huidige major platenmaatschappijen; SONY BMG - Hind, Boris, Krezip. EMI: Trijntje Oosterhuis. Universal: De Dijk, Relax, Beth Hart. Menno is sinds 1987 actief in de muziekindustrie.

Roger Olivieira Was tot 1 februari j.l. drie jaar werkzaam als danceprogrammeur in Nighttown. Met zijn bedrijf Serious about geeft Roger advies en ontwikkelt evenementenconcepten voor merken als Nike, Pepsi en Philips. Serious about heeft een samenwerkingsverband met Mojo Concerts onder de namen Urbantown en Urbannation. Serious about is binnen Mojo verantwoordelijk voor de promotie van r&b/hiphop parties en concerten, maar ook dancefestival 5 Days Off.

Lieke Timmermans Sinds 5 jaar hoofd marketing en promotie van Tivoli in Utrecht. Daarvoor was zij werkzaam als redacteur en promotiemedewerker bij een literaire uitgeverij. Lieke is onder meer verantwoordelijk voor de marketing en promotie van het underground lifestyle festival Summer Darkness in Utrecht.

Bazz Barnasconi Leadzanger van de nederrockband Van Katoen. Speelde op Parkpop en Lowlands. Hoe doe je dat zonder steun van een major platenmaatschappij, zonder Mojo? Hoe bouw je aan een fanbase van ruim 35.000 adressen? Natuurlijk door muziek te maken en trouw te blijven aan jezelf, maar ook door mogelijkheden en technieken van nu te gebruiken.

Fer Abrahams Econoom en heeft een bureau dat in de afgelopen dertig jaar zo'n 600 concerten, festivals en evenementen heeft medegeorganiseerd. Bovendien is hij betrokken bij tal van radioprogramma's bij de publieke omroepen. De laatste jaren doet hij onderzoek en geeft hij organisatieadvies op het gebied van (amateur)popmuziek in Nederland. Sinds 2003 is hij ook werkzaam bij de Rockacademie in Tilburg als docent en contactpersoon voor de performeropleiding. Fer is de discussieleider voor deze workshop.

VR 29.04 WORKSHOP: Marketing & Promotie
Zaal open 18.45 uur / Aanvang: 19.00 uur / Gratis
Na afloop gratis toegang tot het concert van Rise Against!

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws