Welke rapper ‘splasht’ met het meeste geld? Onderzoek: dit zijn de grootste spenders

Geert van der Klugt | 2 januari 2020
nieuws

Betway Casino publiceerde onlangs een onderzoek waaruit duidelijk wordt welke rapartiesten uit de Billboard Top 100 het meeste geld uitgeven voor hun videoclips. Peperdure juwelen, sportauto’s en bundels van honderd dollarbiljetten: we kennen allemaal de clips, maar om te bepalen wie de daadwerkelijke koning van uitgave is, duiken we dieper in de stof.

Je hoeft niet stinkend rijk te zijn om met biljetten te kunnen strooien. Het namaken van geld wordt in de V.S. toegestaan, mits er gebruikgemaakt wordt van een gecertificeerde namaker. Zie je een rapper met stapels biljetten te koop lopen, dan zit het er dik in dat deze biljetten vrijwel waardeloos zijn en tal van alarmbellen signaleren bij gebruik in een winkel of bank.

Dat betekent echter niet dat elke rapper die sportauto’s of juwelen in zijn clips toont in de realiteit straatarm is.

Duurste bling | Lil Wayne – Lollipop

Wat blijkt? De rappers met de grootste mond spreken de grootste waarheden. Lil Wayne staat bekend om zijn luxueuze clips en deinst niet weg van een premium Rolex of twee. Of drie. Of acht.

Lollipop werd tien jaar terug gereleased. De gezamenlijke waarde van elk luxeproduct dat in de video getoond wordt had in tien jaar tijd een gezin met tien monden kunnen voorzien van een gigantisch comfortabel leventje: de waarde bedraagt namelijk meer dan dertien miljoen Britse pond.  

Dikste wagens | Meek Mill – Going Bad

Waar Lil Wayne’s voorkeur uit gaat naar juwelen en al dat wat fonkelt, kiezen topartiesten als Wiz Khalifa, Meek Mill, Drake en DJ Khalid voor wagens. De waarde van de 2015 Rolls-Royce Phantom die in Meek Mill’s videoclip van ‘Going Bad’ wordt gefeatured levert op zichzelf voldoende vermogen op voor de volledige afbetaling van een hypotheek.

Met £ 732.500,- doet de wagen net onder voor de 2011 Audi R8 die Wiz Khalifa gebruikte voor de release van ‘See You Again’. Desalniettemin gaan beide wagens gepaard met een vermogen waar men buiten de muziekindustrie uitsluitend van durft te dromen.

Chicste outje | The Carters – Apesh*t

Blij met je nieuwe Abercrombie-outfitje? Houden zo, maar loop nog niet te veel naast de schoenen. Verschijn je op de set van een videoclip als The Carters’ ‘Apesh*it’, dan kom je zonder een peperdure designoutfit niet voor de dag. Voor de videoproductie van Jay Z’s en Beyonce’s hitplaat ‘Apesh*t’ haalde de cast gezamenlijk £ 150.000 aan merkkleding van Burberry, Versace en Balmain in huis. Of dat het waard was? Check de video zelf.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws