Afgelopen donderdag vond de lancering van een nieuw Nederlands streetwear label plaats: Luuksbrand. In club ABE werd de feestelijke lancering bijgestaan door dj's, acts en natuurlijk een kleine modeshow. Clublife magazine was erbij.
Luuksbrand is begonnen met Luuk Schavemaker die samen met zijn oma besloot een stijlvolle, handgemaakte legerjas te maken. Eenmaal af werd de jas gespot door een kledingwinkel in Amsterdam en deze vroeg om een paar jassen voor in de winkel. Dit werd een groot succes en al snel droegen ook BNers als DJ Chuckie en voetballer Urby Emanuelson een van de Luuksbrand jasjes. Dat er een 'echte' collectie moest komen was dan ook geen verassing.
Representing the Dutch
Het streetwear label is geïnspireerd op de Nederlandse wortels van Luuk en zakenpartner Stephen, wat duidelijk terug te zien is in de collectie. Zo is het logo van Luuksbrand een Nederlandse molen en zie je de slogan 'Representing the Dutch' terug in de kledingstukken en accessoires. De collectie is te kenmerken aan de 'street urban' stijl, en bestaat uit hoodies, beanies, shirts met prints en natuurlijk bomberjacks. Wat wij het mooiste item van de nieuwe collectie vonden was dan ook het zwarte bomberjack. Ten eerste omdat het gewoon een tof jack is, maar ten tweede om de speciale binnenvoering, namelijk een afbeelding van 'oma' achter haar naaimachine.
De collectie is binnenkort verkrijgbaar via www.luuksbrand.com
Zie de 'behind the scenes'-video van de fotoshoot hier:
Luuksbrand | Behind The Scenes 2014 from Luuksbrand on Vimeo.